SULTANHANI TURİSTLERİN UĞRAK NOKTASI OLMAYA DEVAM EDİYOR

Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat tarafından İpek Yolu üzerine hem konaklama hem de ticaret yolunun güvenliğini sağlamak amacıyla 1229’da yaptırılan Sultanhanı Kervansarayı görkemli mimarisiyle dikkati çekiyor.

Aksaray’ın Sultanhanı İlçesinde bulunan Kervansaray her yıl olduğu gibi bu yılda turist akınına uğramış durumda. Birçok ülkeden gelen turistler görkemli kervansarayı görmek için can atıyor. Konya-Kayseri karayolu üzerinde Aksaray’a 45 kilometre uzaklıktaki kervansarayı, Konya’daki Alaaddin Camisi’nin de mimarı Şamlı Muhammed Bin Havlan inşa etti. Askeri üs olarak da kullanıldığından çeşitli savaşlara sahne olan ve kuşatmalar sırasında zarar gören kervansaray, düz araziye kurulmuş bir kaleyi andırıyor. Kervansaray muazzam yapısıyla rüzgar estiriyor. Rus turist Sultanhanı Kervansaray’ı hakkındaki düşüncelerini şu şekilde dile getirdi: “Gerçekten inanılmaz bir yapı. Kalenin içinde birçok halı sergileri kullanılmış. Ben böyle bir kervansarayı ilk defa görüyorum. Kervansaray kale surları şeklinde olması daha çok dikkatimi çekti. Gerçekten bunu yapan mimarın nasıl yaptığını hala düşünüyorum. Ama bu yapı o kadar özenle yapıldığı belli ki insanların 100 metre ileriden dikkatleri üzerine çekmesi yeterli oluyor. Bu seferlik sadece ben geldim. Diğer gelişimde ailemi de getireceğim. Bu inanılmaz yapıyı görmeleri lazım” dedi.

Han hakkındaki düşüncelerini diğer bir turist Yasemin İncesu şu şekilde ifade etti:

Ben ilk kez böyle bir yapı görüyorum. İnanılmaz bir yapı. Görenlerin dikkatini çekmeyi başarıyor. Gerçekten bunu yapan mimarın bin bir emekle yaptığından hiç kuşkum yok. Böyle mimari yapılar hem ülkemize hem de Aksaray’ımıza gelir kapısının yolunu açıyor. Ben bir türk turist olarak Türkiye’nin birçok turistik yerini gezdim. Ama Aksaray’a gelince böyle mimari yapıları keşke daha önceden görseydim. Biraz pişmanlık duyuyorum. Ama böyle bir yapının da Türkiye’de ve Aksaray’da olmasından gurur duyuyorum. Bütün turistlerimizi Aksaray’ımızın bu mimari yapılarını görmeye davet ediyorum” dedi.

Aksaray Sultanhanı Kervansaray’ı misafirlerini beklemeye devam ediyor.

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın